Follow me on bloglovin

23.12.15

2015

2015 was een druk jaar, en het vloog voorbij. Voor mijn gevoel heb ik dit jaar niet zo veel gedaan, maar toen ik alles voor mezelf op een rijtje ging zetten, is er wel degelijk veel gebeurd dit jaar. Ik besloot ze voor mijn blog uit te schrijven. Hoe mijn 2015 eruit zag? Klik op verder lezen!
In januari liep ik mijn laatste maand stage in de psychiatrie - een werkveld in de verpleegkunde dat me vanaf dag 1 mateloos geboeid heeft. Ook had ik in deze maand de keuring voor het worden van bloeddonor - waar ik uiteraard goed doorheen kwam.

Februari was de maand waarin ik weer terug naar school ging. Ik kreeg van Rina kaartjes voor Olly Murs voor mijn verjaardag, mijn telefoon werd gestolen in Rotterdam, en ik kreeg last van maagproblemen. Ook gaf ik in deze maand voor de eerste keer bloed. Ik was niet zenuwachtig, totdat ik in de stoel zat en ik de naald zag waarmee ze me aan zouden prikken. Deze was veel dikker dan dat ik had gedacht...! Even slikken en mijn kiezen op elkaar - ik kon immers niet meer terug. Het viel me achteraf 100% mee en ik ben nog steeds heel blij met mijn bloeddonorschap.

In maart vond ik (heel even) de motivatie om mezelf 2 keer per week naar de sportschool te slepen. Dit hield ik (uiteraard?) maar een paar weken vol, daarna vond ik het zonde van mijn tijd. Mijn vader scheurde zijn achillespees en zat ineens 8 weken thuis, in plaats van dat hij steeds 2 weken op zee was. Op school haalde ik de toets verpleegkundig rekenen, die afgerond moet worden met een 10. Tamara zette een facebookpagina op om mijn ouders over te halen een konijntje voor me te kopen. Helaas zonder resultaat - mijn moeder kon er hard om lachen, maar wilde er absoluut geen in huis halen. 

April was de maand waarin ik iets impulsief deed. Ik zat op school en bedacht me opeens hoe mijn haar eruit zou zien als ik het kort zou knippen. Ik keek wat rond op Pinterest en voor ik het wist had ik een afspraak bij de kapper. Ik liet ze zeker 10 centimeter van mijn haar afknippen en was helemaal tevreden met mijn nieuwe coupe. Mijn moeder vond het minder, zij heeft zeker 2 dagen alleen maar gezegd 'Wat zonde! Wat ontzettend zonde!'. Ook ging ik in april naar de Grote Improvisatie Show in het Nieuwe Luxor Theater. Wat hadden we goede stoelen en wat hebben we gelachen. Ik genoot, en besloot samen met Jim kaartjes te kopen voor de volgende voorstelling in Rotterdam volgend jaar.

Mei, wat was je gezellig. Mijn moeder was in extase omdat er ooievaars in de wijk zaten. Ze sleepte me mee in de auto en liet me foto's maken van deze vogels. Al jaren vond ze het zo jammer dat er geen ooievaars in het ooievaarsnest in de wijk zaten - tot dit jaar, toen er 2 zaten. Ik ging samen met Jim, mijn broetje, mijn oom, en tante naar Walibi. Ik genoot. Zelfs van de Goliath, waar ik bij de hoogste afdaling een beestje in mijn mond kreeg. Ook ging ik in mei samen met Esmeralda naar het concert van 5 Seconds of Summer. Een heerlijke avond met de slappe lach, gegil, en vooral veel meezingen.

In juni ging ik met Rina naar Olly Murs in de HMH. We stonden prima, en hebben onwijs veel gelachen. Mijn broertje slaagde voor zijn mavo examen en we hingen als verassing vlaggetjes en slingers op. Ik ging met Esmeralda en Shannon naar Parkpop. Het was heerlijk weer. De enige artiest die we kenden was Frans Bauer, en dus hebben we hard meegezongen (en vooraan gestaan!).

Mijn broertje kreeg zijn diploma in juli. Ik kreeg eindelijk een maagonderzoek naar aanleiding van aanhoudende en verergerende maagklachten. Ik bleek een middenrifsbreuk te hebben waardoor mijn maag gedeeltelijk in mijn borstholte was komen te liggen. Dagelijks medicijnen hielpen mij van mijn klachten af en brachten mijn eetlust terug. Ik ging samen met Rina naar Metropolis festival. Het was ontzettend lekker weer, totdat het omsloeg en het 's middags gigantisch hard begon te regenen. We waren doorweekt en dropen af naar de Primark om regenjassen te kopen. Toen we weer het festivalterrein opstapten, was het uiteraard weer droog. Ik kreeg te horen over te zijn naar mijn derde leerjaar en stage te gaan lopen in het Ikazia ziekenhuis in Rotterdam. Ook begon ik met kaarten versturen via Postcrossing en volgde ik met mijn moeder een kookcursus (we maakten zelf pasta!). Ik ging een week op vakantie met Jim en had een heerlijke week.

Rina was jarig in augustus en dat moest gevierd worden! Ik ging naar Den Haag toe en bleef slapen. 

In september was ik zelf jarig! Ik begon in deze maand met mijn stage en ging een weekeinde mee met mijn vader op de boot. Het waaide best hard op zee en de boot slingerde een hoop heen en weer. Ik kon hier minder goed tegen dan dat ik dacht en was stiekem best misselijk - nooit toegegeven natuurlijk. Jim en ik waren twee jaar samen en we vierden dit bij de Watertuin in Spijkenisse. Esmeralda was eind september jarig en ook dit werd gevierd.

Oktober was de maand waarin ik met Jim naar de Maze Runner: Scorch Trials ging en in de bioscoop bijna in slaap viel. Ik was moe, en de film duurde zó ontzettend lang. Mijn broertje was jarig, en op school leerde ik bloedprikken. Op Zuidplein kwam ik erachter hoe mensen niet voor elkaar uitkijken toen er een man met zijn rollator van de roltrap viel. Ik was met Esmeralda wereldreizigers voor een dag: op Rotterdam Centraal gooiden we twee dobbelstenen en gingen naar het perron wat overeenkwam met het getal dat we gooiden. We kwamen langs Deventer, Utrecht, Den Bosch, Amsterdam, Schiphol, en Schiedam. Ook nam ik deze maand afscheid van Rina, die voor 5 maanden naar Duitsland vertrok voor haar stage.

Een nieuwe baan vond ik in november. Ik begon met werken bij Humanitas en stopte bij de Lidl. Ik kocht samen met Rina en Esmeralda kaartjes voor het volgende concert van 5 Seconds of Summer, mijn moeder opende haar nieuwe bedrijfspand, en de aanslagen in Parijs hebben een grote indruk op me gemaakt.

December sloot uiteraard weer af. Tamara was jarig, ik werd creatief met kerstcadeautjes, en we verloren mijn oma totaal onverwacht aan een hersenbloeding. December duurt nu nog ruim een week. We vieren de kerst, ik ga met Tamara, Dionne, en Shannon naar Amsterdam, en vier oud en nieuw in de Efteling met Esmeralda.

Dat was mijn 2015, en als ik er zo op terugkijk vind ik best dat ik mag zeggen dat ik een mooi jaar heb gehad. Met zijn emotionele, verdrietige, gelukkige, en hilarische momenten heeft dit jaar er best mogen zijn. 
Ik wilde iedereen bedanken die een onderdeel was van dit jaar en hopelijk kan iedereen terugkijken op een mooi jaar!

Liefs ❤

Geen opmerkingen:

Een reactie posten